Cinsellik çift ilişkisinin en önemli dinamiklerinden biridir. Fizyolojik, psikolojik ve sosyal koşullar bireylerin davranışını etkilediği gibi cinsel yaşamlarında de etkilemektedir ve bu koşullardaki olumsuzluklar ya da yanlış öğrenmelerimiz sağlıklı cinsel ilişki sürecini bozabilmektedir.
KOGNİTİF (BİLİŞSEL) ve DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞİTİMİ
Eğitimin Amacı: Kognitif davranışçı terapiler konusunda eğitim almak isteyen ruh sağlığı profesyonellerinin günlük uygulamalarında sıklıkla karşılaştığı Anksiyete Bozuklukları ve/veya Depresyon tabloları na iyi-etik ve etkili biçimde müdahale etmelerini sağlamaya yönelik uygulamalı ve denetimli bütüncül bir programın sunmak olarak tanımlanabilir.
Kurs Programı ve Eğitim İçeriği;
- Kursun tanıtımı
- Davranış Terapilerinin Temel İlkeleri, Tarihsel Gelişimi
- Davranış terapileri (DT)
- Tanımı ve tedavi uygulamalarına yansıması
- Öğrenme kuramları
- Alıştırma ilkesine dayalı tedaviler (E)
- Alıştırma ilkesine dayalı teknikler ve bu tekniklerin farklı uygulama biçimleri
- DT uygulamaları sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
- Uygulama hataları
- Tedavide hedef belirleme
- DT’ye yöneltilen eleştiriler
- DT’nin diğer tedavi yöntemlerinden ayrılan özellikleri ve tedavi uygulamalarındaki avantajları
DAVRANIŞ TERAPİLERİ (DT)
- DT’nin endikasyonları
- Tedavide kullanımında zorluk çekilen alanlar
- Tedaviden en çok yararlanması muhtemel durumlar
- Başarılı tedavi için gerekli koşullar
- Tedaviye hangi şartlar altında ısrar edilmemeli
- Tedavide başarısızlık nedenleri
- Tedavinin erken dönemlerinde iyi prognoz belirleyicileri
- Tedavide genel prensipler
- Tedavide spesifik prensipler
- Davranış analizi
- DT’de kullanılan teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
KOGNİTİF TERAPİLER (KT)
- Kognitif terapilere giriş.
- Otomatik Düşünceler
- Ara İnançlar
- Şemalar, şema belirlemeye ve değiştirmeye (esnetmeye) yönelik teknik girişimler.
KOGNİTİF TERAPİLER (KT)
- KDT’de Kavramlaştırma ve Formülasyon
- Tedavi Planlama, Tedavi Rasyonelinin Aktarılması
- Ödev Düzenleme İlkeleri
- Bilişsel Davranışçı Teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Depresyonun Kognitif Davranış Terapisi
- Bir halk sağlığı sorunu olan Depresyonu tanımak ve anlamak
- Depresyonun kognitif davranışçı kuramı
- Depresyonda davranışçı teknikler
- Depresyonda kognitif teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Panik Bozukluğu
- Panik bozukluğu anlamak
- Panik bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
- Panik bozukluğunda davranışçı teknikler
- Panik bozukluğunda kognitif teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Obsesif Kompulsif Bozukluk
- Obsesif kompulsif bozukluğu anlamak
- Obsesif kompulsif Bozukluğun kognitif davranışçı kuramı
- Obsesif Kompulsif Bozuklukta davranışçı teknikler
- Obsesif kompulsif Bozuklukta kognitif teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Sosyal Fobi
- Sosyal fobiyi anlamak
- Sosyal fobinin kognitif davranışçı kuramı
- Sosyal fobide davranışçı teknikler
- Sosyal fobide kognitif teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Travma Sonrası Stres Bozukluğu
- Travma Sonrası Stres Bozukluğu hakkında bilinenler ve bilinmeyenler
- DSM 5 tartışması: Neler getiriyor, neler götürüyor?
- Travma Sonrası Stres Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
- Travma Sonrası Stres Bozukluğunda davranışçı teknikler
- Travma Sonrası Stres Bozukluğunda kognitif teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Yaygın Anksiyete Bozukluğu
- Yaygın Anksiyete Bozukluğunu anlamak: Diğer anksiyete bozukluklarından farkı ne?
- Yaygın Anksiyete Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
- Yaygın Anksiyete Bozukluğunda davranışçı teknikler
- Yaygın Anksiyete Bozukluğunda bilişsel teknikler
- Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
- Kimler Katılabilir
- Psikiyatrist
- Psikolog
- Psikolojik Danışman
- Psikiyatri Hemşireleri
- Başlangıç Tarihi
14 – 15 Eylül 2018
Program Süresi 11 tam gün
- Eğitimci Kadrosu
Prof. Dr. Mehmet Sungur
- Psychiatry Dept of Marmara University Hospital, Istanbul
- President of the Turkish Association for Cognitive Behaviour Psychotherapy (TACBP)
- Former President of European Association of Behaviour and Cognitive Psychotherapy (EABCT)
- President Elect of the International Association for Cognitive Psychotherapy (IACP)
- Diplomate, Founding Fellow Academy of Cognitive Therapy (ACT)
- ACT Certified Supervisor, Trainer and Consultant
- World Association of Sexology MESHC Member, World Sexual Health Day Country Coordinator
- Executive Board Member of the European Federation of Sexology (EFS)
- Verilecek Belge
- Deneyimsel Oyun Terapisi Sertifikası
- Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitim Belgesi
- Resim Anlalizi ve Testleri Eğitim Belgesi
- Objektif ve Projektif Testler Eğitim Belgesi
- Çocuk ve Ergen Psikoterapileri Teorik ve Süpervizyonu Bitirme Belgesi
Ankara Psikoterapi – Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Merkezi Eğitim Salonu
- 0506 161 00 00
- bilgi [@] psikoterapiankara.com.tr
- Varlık Mah. Gazi Osman Paşa cad. No: 22 Yenimahalle / Ankara